tisdag 23 oktober 2012

Killerpass

Har testat ett killerpass. 100 reps av varje övning uppdelat i 40-30-20-10. Övningarna var burpees (aka totalen), svingar och goblet squat (googla på den!). Totalt alltså 300 reps. och sen är du färdigtränad! Pust och tjoho!

Är totalt värdelös på burpees (alltså ingen armhävning här inte!), svingade upp till strax över vågrätt (ska vara höööga), och gobletsen fuskade jag med att inte ens gå ner till 90 grader (ska under!). Cross-fitmaffian kör med 16 kg kb. Jag en 12 kg. 19.56 hade en i maffian. Jag, med fusk, får sikta på ett "försämra" tiden genom att göra övningarna mer korrekt. Sen stack jag ut på en mysdistansrunda på 45 min. Mer min grej liksom.

Och kom inte här och säg att man inte kan träna när man är ensam hemma med kidsen! Bums i säng med darlingarna och kör exempelvis detta passet---->Träna hemma utan vikter. Ladda även ner en tabatatimer på telefonen! Haha!

Nu ostkaka och jordgubbar!

Bild: Clara Förberg och
tillika mamma till passet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar