lördag 15 september 2012

Tjurrus och Minikalvrus. Och en förkylning som kom av sig?

I tisdags sa jag till en bekant att jag inte varit sjuk på, typ, ett år. Och i onsdags kom den krypande. Känslan att nåt är på g i halen. Men. Det verkade stanna där. Det blev inget med det. Lite rossel på stämbanden på torsdag. Bättre på fredag. Och i dag lördag. Hyfsat bra. Efter en katastrofnatt med sötaste Yster som inte ville sova kändes det lite lite i bihålorna. Men inget som gjorde att jag kände mig krasslig. Klart för start alltså! I Tjurruset!

Men innan dess så hann maken med en cykeltur på morgonkvisten. Och det bästa är när han sticker ut  så på morgonen är att när han kommer hem så är det inte så att han måste sitta i soffan och pusta ut. Nä. Jag har kaffet klart. Sen är det bara att kasta sig in i händelserna. Som i dag. Knappt hann han av cykeln så ritade han björnar(!) på trottoaren med Brollorna (Jag såg inte att det var en björn. Storebror berättade det...). Det är min man det! Pöss!

Brollorna sprang Minikalvruset innan jag startade mitt lopp. Medalj och saft fick dom. Så nöjda och glada!

Målet var topp 10. Och jag kom 6:a. Missade prisutdelningen men jag vann visst 30 minuters massage! Kunde inte fått ett bättre pris!

Annars så flöt loppet på bra. Låååånga led i lera och vatten. Över stock och sten. Kanske lite för sakta. Vågade inte springa på (varför?). Nya skorna funkade perfa! Är bra tränad, men inte för såna här lopp. En tävling på 50 minuter med joggingvagn och jag lär vara först. Haha!

Strålande septemberdag! Så underbart! Hela familjen med. Och jag bara älskar att springa!


Före Tjurruset!
Före Minikalvruset!
Laddade!
Full fart! 
I mål som vinnare! 
Ren och fin!
Snart i mål!
Ganska skitig!
Prisutdelning. Som jag missade.... :-(
Ritar björnar...?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar