måndag 7 maj 2012

Mycket att se

Efter lämningen av brollorna på dagis drog lillasyster och jag i väg med kärran på en runda. Hinner se mycket på vägen. Det målas, oljas och fejas. Det grävs, läggs marksten, byggs staket, byts panel, planteras och ja´vetteallt! Råder verkligen ingen brist på arbetsglädje i kvarteren!

Rundan som jag och yster brukar köra går genom bostadsområdena. På en gata håller man på att lägga ny marksten. Mannen som gör det sitter ALLTID i bilen och äter när vi swichar förbi. Vi har verkligen samma tider! Och det ser ut som han har en hel del kvar att göra... .

Det är SÅ skönt att kunna löpa med vagnen och att yster gillar det. Brollorna har också gillat att ligga i vagnen. Och då blir det liksom två flugor i en smäll. Så att säga. Och givetvis skulle jag inte göra det om de inte gillade det. När brollorna vart större sprang jag när de skulle sova och om de vaknade hade jag alltid nåt gott med som vi kunde stanna och smaska på. Äppelbåtar. Typ. Och vi sprang alltid förbi nåt bygge med STORA arbetsmaskiner som vi kunde titta på. 4H gården var också ett pit stop. Som sagt förut. Alla nöjda. Alla glada. Och ingen försummas.

Och vagnen. Löparvagnen (kör med vanliga Phil&Tedsvagnen nu). Min livslina. Då maken var ute på resor och jag ville springa så var löparvagnen GULD värd. Många tycker det är svårt att springa med kärran och det blir fel steg och allmänt bängligt. Och? Vad är alternativet? Har en cykel hemma också. Men hur kul om man jämför?

Nu tidig lunch. Efter hämtningen drar vi till nån lekpark och hänger. Ska ta med mellis! Och kaffetermosen! Den stora!

Trevlig måndag!

Swich, lugnt och fint!
Man ska svettas in våren (sommaren?)!
Och lite styrka på det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar