söndag 8 januari 2012

Kalhyttan

I dag har familjen varit på skidutflykt till Kalhyttans skidstadion i Filipstad. Kan klart rekommendera en tripp dit. 2,8 km slinga med konstsnö. Jättefina spår! 40 kr kostar det för ett dagspass. Värt varenda öre. Ta med mynt för betalning i biljettautomat eller så kan man köpa kort på OKQ8 300 meter bortanför infarten (från Karlstad sett). Kolla: http://www.kalhyttan.se/

Vi i vår familj har alltid varit morgonpigga. Åja. EN liten kille ialla fall. Men under julen har nåt konstigt hänt. Alla har sovit till 08.00 varje dag! Liksom i dag. Annars har 50 procent av familjen varit uppe någon gång mellan 06-07. Närmare 06... . Så i dag kom vi inte i väg för än klockan var 11:15. Visserligen tog vi det väldigt lugnt på morgonen (skönt).

Storebror körde på i sina eländiga skidor. Ska införskaffa bättre. Med riktig pjäxa och bindning. Tips någon? Det är så kul att han tycker det är kul! Pappan är superglad! Och så vill Storebror har bättre vantar. Sådana som du mamma, sa han. Det blir till att investera. Kungen däremot. Arg! Och frusen. I hans värld åker man skidor i mammans famn. Eller så ska han stå mellan mina skidor. Ahhhhh! Och när inte jag vill eller när det inte går som han tänkt då FLYGER stavarna. 100 meter. Typ. Men hemma i groventren står han på skidorna och hasar sig fram så bra. Gaaaahhhhh!

Frusen är också jag. När jag var gravid med Storebror gick jag utan vantar hela vintern. Typ. Men nu. Brrrr. Fryser jämt. Precis att jag fick upp värmen när jag skidade i dag.

Nu plock inför morgondagens jobb- och dagisstart. Ska bli SÅÅÅÅÅÅ skönt att barnen får börja på "riktiga" dagiset igen. Nyrenoverat och fint. Och nära!

Trevlig söndagskväll!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar