måndag 18 juli 2011

Det finns inget dåligt väder....

.... bara dåliga kläder. Urk. Gammal sann klyscha.

Nu ska vi inte klaga. Har ju en SKÖN semester ändå! Solen skiner med sin frånvaro. Bara.

Nä, nu ska vi inte hänga läpp för att det är dåligt väder. Kan faktiskt göra en hel del ändå. Nu sitter mina darlingar vid köksbordet och målar med vattenfärger. Maken är och byter golv som han köpte i går. Eller köpte fel i går... . Sen tror jag vi sätter på oss de nya regnställen som jag köpte in för just semestern och går ut. (Storlek 116 till storebror var TOTALT slut på stan innan midsommar. Många anade väl hur sommaren skulle te sig. Men jag googlade och hittade ett Didriksson på guppi.se. För 299 dessutom, lillebrors kostade 499 på stan... .) Kolla efter lite svamp kanske?



I dag ska vi också in på stan och klippa 50 procent av oss. Bibblan får bli ett stopp. Sen har vi planerat in ett besök på Mariebergsbadet i Örebro nån dag. Om regnet fortsätter (vad det verkar).

Har tänkt att köpa finbetong. Kan hålla till i garaget och gjuta lite saker med sandformar och annat som vi hittar. Ska bli spännande. Vindspel kan man också göra. Ut och leta saker och hänga på tråd. Typ.

Baka ska vi också göra. Fikabröd. Inget som vi har hemma direkt ofta... .

Finns ju 1000 saker att göra. Egentligen. Bara fantasin sätter gränserna. Vad gör NI?!

Spanar in vädret för trippen till Sälen. Blir nog nästa vecka. Läääängtar. Löpa lite på fjället. Hitta hjortron kanske. Vandra. Fika. Fiska. Och MYSA!

Förkylningen börjar släppa. SÅ skönt. Styrketränade på KMTI i går. Har beställt instruktion av alla maskiner och ett träningsprogram. Efter 10 år. Bål och axlar/armar vill jag ha fokus på. Kettlebells ska jag också be att få testa. Ska ta en löptur idag när lillebror sover. Inser vad jag älskar att springa när jag inte kan... .

Nä. UT. Snart har killarna härjat sönder hela huset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar