torsdag 17 juni 2010

En liten prinsesshistoria

Storebror ser bokstäver överallt och associerar de till namn. M som i mamma och p som i pappa, S som i Sara osv. I förrgår såg han en V-brunn och undrade vems bokastaven V var. Hmm, jag funderade. Viktoria, sa jag.
-Vem är det?
-Det är en prinsessa. Och hon ska gifta sig på lördag, precis som mamma och pappa gjorde förra året. Minns du när du var så fin i väst och blomma och allt.
- Ja, det minns jag säger Storebror. Prinsessan Viktoria... .
Väl hemma blir Storebror bajsnödig och springer på toan. Efter att tag ropar han.
-Mamma! Kom, kolla. Jag har bajsat en prinsessa!
-Va?
-Kolla, jag har bajsat en prinsessa! V som i prinsessan Viktoria.

Och i toan låg bajskorvarna som ett V.

En liten kille med många talanger!

1 kommentar:

  1. Hoppas du har någon liten bok att skriva ner detta härliga tänk i =).

    Dom är ju för sköna dom små! Så många tankar som liksom bara sägs rakt ut, är så fel på ett sätt, men ändå helt logiska=).

    Kram Linda

    SvaraRadera