lördag 13 mars 2010

Plockpåsar och toffsar!

Så var det helg igen! Barnen och jag är fortfarande krassliga. Men på bättringsvägen! Maken var på Guldvargengalan i går och är trött... . Men det tröttheten försvann när båda barnen var uppe 06:30. Han känner sig krasslig också. Konstigt om han inte också blev sjuk!?

I min ensamhet i går satt jag och pysslade lite tillsammans med godispåsen! Sydde plockspåsar till barnen. Begreppet plockpåse kom från två orienterarkompisar i början av 90-talet (hu, låter som en evighet sedan vilket det i och för sig också är...). Vi skulle ha lilla julafton och alla skulle göra julklapparna själva. Jag sydden en liten påse som jag tänkte att man skulle ha kompassen och diverse tillhörande saker i. Vart rätt populär! Därefter sydde jag en till mig själv också. Fick sedan lite gliringar (avudsjuksa?) från kompisarna och i och med detta uppkom och myntades begreppet "plockpåsen". Sydde varsinn plockapåse till dessa två kompisar också (vi kan kalla dom Klas-Göran och Glenn Hysén). Då blev de tysta (nöjda?). Det var kort hhistork kring denna påse (aka gympapåse). Kolla resultatet!


Plockpåsar!

Fick för övrigt se på Svenska hollywoodfruar på tv3play. Lillebror var inte riktigt nöjd med tillvaron. Toffsar finns inte bara hos Maria Montazami. Även här hemma, men inte 90 stycken... .


Toffsar.

Nu packas det för fullt och vi håller tummarna att ingen av oss får omtag i förkylningarna! Peppar, peppar.... .

Böckerna har kommit! Hm, vart är virknålen? Och virkgarnet?! Kanske blir det deckaren istället...

KAFFE!!

Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar